ARTWORKS
BERNINI GALLERY

SESAMO
Sesamo, originale secretaire di Gianfranco Frattini per Bernini, 1981. La costruzione è complessa e combina tecnologia e tradizione ebanista; facendo scorrere il piano, si solleva l’alzata attrezzata. La struttura in pregiato pero contrasta con la base girevole a cilindro in colore nero. Piano in pelle.
Sesamo, original secretaire by Gianfranco Frattini for Bernini, 1981. The construction is complex and combines technology and cabinet-making tradition; by sliding the top, the equipped riser is raised. The structure in precious pear contrasts with the revolving cylinder base in black. Leather top.

BELL CHAIR
Bell Chair, una soluzione formale con reminiscenze scultoree in cui si bilanciano struttura rigida e volume sospeso, dando vita ad una estetica dinamica ed avvolgente; frutto della sensibilità di Joe Colombo nel 1963, è stata prodotta da Bernini. La struttura, con base girevole, è in noce tinto nero.
Bell Chair, a formal solution with sculptural reminiscences in which rigid structure and suspended volume are balanced, giving life to a dynamic and enveloping aesthetic; fruit of the sensitivity of Joe Colombo in 1963, it was produced by Bernini. The structure, with a swivel base, is in black-stained walnut.